רואים אותם בכבישים עם האפוד הזוהר. הם עומדים לצד הדרך, אבל לפעמים העבודה מחייבת אותם לחסום את הכביש.
הם לא שוטרים אבל יש להם סמכויות לנתב את תנועת הנהגים. הכירו את פקחי התנועה, שהוכשרו על ידי ראש אגף התנועה במשטרת ישראל וחברת נתיבי ישראל. תפקידם הוא לכוון את התנועה במקומות בהם מתבצעות עבודות סלילה או אחזקה של כביש. בנוסף, להכוונת התנועה באחריות פקחי התנועה לדאוג לבטיחות העובדים וציבור הנהגים בכבישים באתרים אליהם הם מגיעים.
תפסנו לשיחה את יואב אלבז, פקח תנועה בן 53 מנהריה, כבר 3 שנים בתפקיד.
איך הגעת לתפקיד?
"הגעתי בעקבות המלצה של חבר. נפתח קורס והחלטתי להצטרף. מהרגע הראשון הרגשתי בבית. מצאתי משפחה. אנחנו 8 פקחי תנועה בצוות ואני ממוקם ביהודה ושומרון. בכל בוקר עושה את הדרך מנהריה עם שיר בלב".
מה בעצם כוללת העבודה?
"אנחנו דואגים להסדרי תנועה בכביש בזמן ביצוע עבודות קבלניות. למעשה, בלעדינו הפועלים והמהנדסים הם לא יכולים לעבוד. יש לנו סמכויות לווסת תנועה לכוון נהגים. לא תמיד זה פשוט כי הנהגים בישראל לא ידועים בסבלנותם ולפעמים הם מרשים לעצמם יותר מדי. בסוף כולם מיישרים קו".
מה אומרים על זה בסביבה הקרובה שלך?
"לא כולם יודעים ומכירים את התפקיד הזה. חלקם בטוח שאנחנו שוטרים, במיוחד בשטחי הרשות הפלסטינית. באזור המרכז למשל, מכירים אותנו יותר".
מה הכי נעים לך בעבודה?
"מצאתי מקום עבודה שבאמת דואג לי ונותן מענה לכל דבר שאני מבקש. זה מאוד חשוב. ממליץ לכל אחד שאוהב לעבוד, להגיע לקורס ולהתנסות בעצמו. זאת חוויה עצומה".
מה הכי פחות נעים לך?
"קורה שפקחים חדשים מגיעים לעבודה ומנסים להתחמק ולהתעצל. אין מקום לקיטורים בעבודה הזאת, וצריך המון סבלנות. מי שבא לעבודה הזאת, חייב להיות אוהב אדם ונכון לעזור בכל מצב".