בעל עסק, זה מה שכדאי לך לדעת

אתם יודעים? שמתי לב שרוב בעלי העסקים לא יודעים לחשב את העלות רכישת לקוח חדש.

כמה עולה להם לקוח חדש? מה ההוצאה הממוצעת שלהם בשביל לגייס לקוח חדש?

ובגלל זה הרבה מאוד בעלי עסקים ממש מתקמצנים בלתגמל לקוחות שלהם שמפנים אליהם לקוחות אחרים או פשוט אנשים שהם מפנים אליהם, הם כאילו מאוד מתקמצנים בקטע הזה, אבל כשצריך לשלם על שיווק אז יודעים לשלם ומשלמים הרבה.

איך אנחנו בעצם מחשבים את עלות רכישת הלקוח שלנו?

צריכים לקחת את כל התקציב שיווק שיש לכם לצורך העניין, התקציב השיווקי הוא 10,000 שקלים שזה כולל את איש השיווק ועובד טלמרקטינג שעושה טלפונים, נגיד שזאת מזכירה שעושה את זה בחצי משרה והיא מרוויחה 6000 שקל בחודש, אז אנחנו ניקח את החלק היחסי של המשרה שלה שזה 3000 ונשים בפנים ואת כל ההוצאה של הפייסבוק וגוגל ממומן, קידום אתרים שאנחנו עושים, כרטיסי ביקור, פליירים וכולי וכולי,

 ניקח את כל ההוצאה השיווקית שלנו ונחלק במספר הלקוחות החדשים שהצטרפו לחברה.

לצורך הדוגמה הוצאנו 10,000 ₪ שיווק בחודש והצטרפו עשרה לקוחות חדשים, אז מה שאנחנו עושים זה, לוקחים את ה 10,000 ומחלקים בעשר ומקבלים את העלות רכישת הלקוח שלנו, שזה בעצם אלף שקלים.

 אז כמה בעצם שווה לנו לתגמל לקוח שהביא לקוח אחר? בוא ניתן דוגמה, 500 ₪ זה שווה? זה פי שתיים יותר זול!

 600 זה שווה? 700 זה שווה? רוב האנשים לא יודעים בעצמם כמה הם יכולים לתגמל או כמה יהיה שווה להם לתגמל, כי הם לא יודעים את עלות רכישת הלקוח.

מוזמנים לקבל ייעוץ עסקי ושיווקי, זה תמיד מומלץ >>

או תעשו בעצמכם את החישוב הזה וכך גם תוכלו לתגמל לקוחות שמפנים אליכם ותוכלו לתגמל אותם יפה וגם תדעו איך לתכנן את היעדים שלכם.

 זה אומר שאם אתם רוצים לגייס 20 לקוחות חדשים או להגדיל את המחזור שלי באיקס שקלים, אתם תדעו מה צריך להיות התקציב השיווקי שלכם ולא תשלפו אותו סתם מהמותן ותגידו נראה לי שזה הגיוני להוציא 3000 שקלים בחודש או 5000 ₪ שיווק בחודש.

תעשו את החישוב הזה זה משהו שהוא מאוד חשוב גם כדי שתדעו איך לתגמל אנשים אחרים וגם כדי שתדעו איך לתכנן את ההכנסה החודשית שלכם.

שלכם, אריה טוקר!